Οι Μαγειρικές μου

Τι να τις κάνω τόσες μαρμελάδες ?

Κάθε φορά που επισκεπτόμαστε τους δικούς μου (Χριστούγεννα, Πάσχα), η γιαγιά μου  φτιάχνει ότι μπορείς να φανταστείς σε φαγητό, γλυκό, για να μας περιποιηθεί και πάντα πριν φύγουμε μας ετοιμάζει ένα πλούσιο πακέτο με διάφορα καλούδια για το σπίτι. Δεν λείπουν ποτέ μα ποτέ, οι πεντανόστιμες μαρμελάδες της.

Το καλοκαίρι που πήγαμε τελευταία φορά, μας έδωσε ένα σωρό.

– Βρε γιαγιά είναι πολλές, τι να τις κάνω τόσες?

-Δεν πειράζει, να έχεις, να φάει και το παιδί..

Εντάξει πόσο να φάει το παιδί πόσο να φάμε και έμεις. Τρώμε καμιά φορά για πρωινό, κυρίως το Σαββατοκύριακο που προλαβαίνουμε. Τις προάλλες στη γιορτή μου έφτιαξα ένα ωραιότατο cheesecake με μαρμελάδα φράουλα (ίσως ανεβάσω τη συνταγή σε κάποιο άλλο post) και τώρα ήθελα να φτιάξω κάτι διαφορετικό, κάτι πιο φθινοπωρινό.

Μα φυσικά, θα φτιάξω Πάστα – φλώρα..

Μου λέει μια συνάδελφος, σου έχω την ιδανική συνταγή για πάστα – φλώρα, την κάνω χρόνια, και όπου την προσφέρω γίνεται χαμός. Τέλεια σκέφτομαι εγώ και παίρνω μολύβι και χαρτι. Ξεκινάω να σημειώνω: Μία φυτίνη…ώπα, τί είναι αυτό, λέω από μέσα μου. Δεν τολμώ να τη διακόψω και θα  σας εξηγήσω γιατί… Μισό φλιτζανάκι του καφέ του ελληνικού όμως, κονιάκ, μου το τονίζει αυτό,μπλα…μπλα..και αλεύρι όσο πάρει. Η αλήθεια είναι ότι αυτές τι αναλογίες με το μάτι, τις φοβάμαι, γιατί όσο να πεις δεν είμαι και  pastry chef (καλά το είπα? επαγγελματίας ζαχαροπλάστης..)  Παρόλα αυτά δεν έφερα αντίρρηση, διότι η Η. είναι μία πληθωρική προσωπικότητα, που έχει άποψη για όλα, έχει να σου πει και μια ιστορία για κάθε εμπειρία της. Ναι, δεν υπάρχει..Και αυτό βέβαια είναι που την κάνει αγαπητή σε όλους μας και εγώ προσωπικά την απολαμβάνω και την ακούω πάντα προσεκτικά.

Έχοντας, βέβαια στο μυλό μου και τη συνταγή της Η., γιατί μου είπε διάφορα tips,ξεκίνησα να ψάχνω για την ιδανική,  που να ταιριάζει σε μένα. Να είναι δηλαδή έυκολη, γρήγορη και με ακριβείς αναλογίες. Α…ναι το έχω αυτό το κόλλημα, ζυγίζω τα πάντα, θέλω να είμαι ακριβής. Νομίζω ότι έτσι έχω περισσότερες πιθανότητες να πετύχω τη συνταγή μου. Οπότε έχω δίπλα μου μια ζυγαριά και ζυγίζω όλα τα υλικά που είναι να χρησιμοποιήσω. Χρονοβόρο? Όχι και τόσο, το έχω συνηθίσει πλέον.

Οπότε βρήκα αυτή, πανεύκολη, με υλικά που έχουμε όλοι στο σπίτι, εντάξει ίσως σιμιγδάλι να χρειαστείς να αγοράσεις. Εγώ πάντως, πάντα έχω, γιατί είμαι fan του Άκη και έχω καταλάβει ότι το χρησιμοποιεί αρκετά. Το αρνητικό ίσως είναι ότι πρέπει να περιμένεις καμιά ωρίτσα μέχρι να κρυώσει η ζύμη, στο διάστημα αυτό, μπορείς να κάνεις κάποια άλλη δουλειά (σίγουρα όλο και κάτι θα έχεις να κάνεις).

Η απόλυτη Πάστα – φλώρα. Κάντην και θα με θυμηθείς!

Πάστα - φλώρα

Καί ένα μικρό κομματάκι με λίγη άχνη άπο πάνω, έτσι για δοκιμή…

Πάστα - φλώρα

Υλικά που θα χρειαστείς:

  • 210 γρ. αλεύρι που φουσκώνει μόνο του (μπορείς να βάλεις και γ.ο.χ, αλλά θα προσθέσεις και μπέικιν)
  • 70 γρ. σιμιγδάλι
  • ½ κ.γ. αλάτι
  • 130 γρ. βούτυρο σε θερμοκρασία δωματίου
  • 2 αυγά
  • 2 βανίλιες
  • 100 γρ. ζάχαρη
  • 1 βάζο μαρμελάδα (έβάλα ροδάκινο)

Πως θα την φτιάξεις:

Αρχικά χτυπάμε στο μίξερ βούτυρο, ζάχαρη και αλάτι να αφρατέψουν. Προσθέτουμε 1 αυγό και 1 κρόκο (το ασπράδι το κρατάμε για άλειμμα της ζύμης μετά), και τις δύο βανίλιες. Εκτός μίξερ προσθέτουμε το αλεύρι και το σιμιγδάλι και ανακατεύουμε πολύ καλά με ένα κουτάλι, μέχρι να γίνει μια ωραία ζύμη. Κρατάμε 100γρ ζύμης(για τα μπισκοτάκια από πάνω). Απλώνουμε την υπόλοιπη ζύμη σε αλευροβουτυρωμένη φόρμα και την βάζουμε στο ψυγείο, για περίπου μία ώρα. Μαζί με την υπόλοιπη ζύμη που την έχουμε τυλίξει με μεβράνη σαν μπαστουνάκι. Αφού κρυώσουν καλά, απλώνουμε την μαρμελάδα πάνω στη τάρτα, κόβουμε το μπαστουνάκι φετούλες και τις τοποθετούμε πάνω στη μαρμελάδα. Αλείφουμε με ασπράδι τις φετούλες και τις πασπαλίζουμε με λίγη ζάχαρη. Ψήνουμε σε προθερμαζένο στους 190οC στον αέρα για 30 λεπτά…και έτοιμη!

15 thoughts on “Τι να τις κάνω τόσες μαρμελάδες ?

  1. Μμμμμ λατρευω πάστα φλώρα! Επίσης μπορείς να κάνεις μπισκότα και να βάλεις ανάμεσα μαρμελάδα και να τα κολλήσεις. Ιδανικά για τον καφέ

    Like

  2. Μπηκα για να σου προτεινω παστα φλώρα για να αξιοποιησεις τις μαρμελαδες σου αλλά απ’οτι βλέπω το είχες σκεφτεί ήδη!!! 😉 Σημειώνω κι εγω την συνταγη γιατι κι εγω έφτιαξα αρκετες μαρμελαδιτσες!! Παλντως κι εγω το εχω αυτο,θελω ακριβεια στις συνταγές,παντα με την ζυγαρια μου!! φιλια!!!

    Like

  3. Λοιπόν την πάστα φλώρα την έχω κάπως παρεξηγημένη ίσως γιατί οι δικοί μου την έκαναν κάπως λαδερή δεν ξέρω μου έπεφτε πάντα βαριά!! Αυτή φαίνεται σαφώς καλύτερη!! Να και ένας ωραίος τρόπος να αξιοποιήσεις τις μαρμελάδες σου (έχω και εγώ πολλές!) Φιλιά πολλά την καλησπέρα μου!

    Like

  4. Από μαρμελάδες… άλλο τίποτα, και εμείς!
    την πάστα φλώρα την αγαπούμε όλοι και την φτιάχνουμε συχνά.
    Έτσι , τις αξιοποιούμε 🙂

    Κρατώ την συνταγή σου, να την δοκιμάσουμε (φαίνεται πράγματι ενδιαφέρουσα) και σε ευχαριστώ!

    Αλεξία

    Like

  5. Και λέω κι εγώ…τι να τις κάνω τόσες μαρμελάδες!!! Θα δοκιμάσω την πάστα φλώρα που μου αρέσει πολύ, αλλά δεν έχω φτιάξει ποτέ. Δεν ξέρω γιατί, αλλά πίστευα πως είναι δύσκολη βλέπω όμως πως είναι πολύ εύκολη.
    Ωραία ιδέα!!

    Like

Leave a Reply

